روانشناسی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->تماس با ما-->-->-->

.

-->-->-->

-->-->-->
-->-->-->
-->-->-->
-->-->-->..-->-->-->-->-->-->
با کلیک روی +۱ ما را در گوگل محبوب کنید
 
ارسال لینک-->-->-->

-->-->-->


روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 343 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 22:09

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 300 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 22:04

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 302 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 21:43

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 337 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 21:38

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 339 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 21:33

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 377 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 21:32

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 353 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 21:30

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 347 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 22:23

این شعار را در ذهن داشته باشید که؛ «با شرایطی که دارم بیشترین تلاش خود را خواهم کرد.» نه اینکه فکر کنید «باید همه چیز کامل باشد.»

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 385 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 14:35

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 391 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 14:37

بارها شنيده ايم كه دانش آموز يا دانشجويي مي گويد :

(( ديگرحال و حوصله خواندن اين كتاب را ندارم ))يا ((آنقدرازاين كتاب خسته شده ام كه قابل گفتن نيست))ويا ((هرچقدرميخوانم مثل اينكه كمتر ياد مي گيريم))ويا ((10 بار خواندم و تكرار كردم ولي بازهم ياد نگرفتم))به راستي مشكل چيست ؟ آيا براي يادگيري درس واقعا" بايد 10 بار كتاب را خواند ؟ آيا بايد دروس خود را پشت سرهم مروركرد؟وآيا بايددهها بار درس راتكراركردتا يادگرفت ؟ مطمئنا" اگر چنين باشد ، مطالعه كاري سخت و طاقت فرسا است . اما واقعيت چيزي ديگر است . واقعيت آن است كه اين گروه از فراگيران ، روش صحيح مطالعه را نمي دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چيزي راجع به چگونه درس خواندن نمي آموزند . يادگيري و مطالعه ، رابطه اي تنگاتنگ و مستقيم با يكديگر دارند، تا جايي كه مي توان اين دو را لازم و ملزوم يكديگر دانست. براي اينكه ميزان يادگيري افزايش يابد بايد قبل از هرچيز مطالعه اي فعال و پويا داشت .

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 372 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 14:38

واژه چاکرا، واژه اي برگرفته ازفرهنگ هنديان باستان است.شکل کلي چاکراهاساختاري،قيف گونه داردکه تاحدودي شبيه به گل نيلوفراست.

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 338 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 14:38

تاريخچه انرژي درماني به هزاران سال پيش بر مي گردد. عكس هايي در فرانسه كشف شد كه هاله هايي در اطراف بدن انسان ديده مي شد. ولي تقريبا تا سال 1937، انرژي درماني مربوط به قديسان بود و به نوعي آن را يك معجزه فرض مي كردند، كه مخصوص افرادي است كه استعدادهاي خاصي دارند. در سال 1937، زوجي در شوروي به نام «كريلين» هنگام راديولوژي، متوجه هاله اي دور انسان در عكس هاي آزمايشگاه شدند. در واقع پي به وجود هاله ها بردند كه مي توان از طريق دوربين عكاسي راديولوژي، از آنها عكس بگيرند و ببينند. بعدها در دانشگاه «كيورو» آلمان تحقيقات گسترده اي در ادامه كار آنها انجام دادند و كشف كردند كه با تغييرات در هاله ها مي توان در روند بهبود بيماري ها مؤثر بود. در واقع تحقيقي كه آن زوج بر روي يك گياه انجام دادند اساس كار درمان شد. آنها از گياهي عكس گرفتند و هاله آن را در عكس ديدند. بعد يك ماده سمي به آن وارد كردند. پس از چند دقيقه كه دوباره از آن گياه عكس گرفتند، متوجه تغييراتي در هاله آن شدند. بعد از حدود 24 ساعت تا 48 ساعت،  تغييرات فيزيكي هم در گياه ظاهر شد. يعني اول تغييرات در هاله آن سپس تغييراتي در فيزيك گياه رخ داد. يعني ظاهرش شروع به زرد شدن   و پژمرده شدن كرد. در نتيجه نكته اي كه كشف كردند اين بود كه بيماري ها قبل از اين كه در فيزيك افراد تغييراتي ايجاد كنند،  ابتدا در هاله آنها تأثير مي گذارند. از همان جا دستگاه هايي ساخته شد كه معروف ترين آنها J.V.D بود كه حتي مي توانستند بيماري هايي كه ممكن است تا يك ماه آينده، فرد بدان مبتلا شود را مشخص كنند. آنگاه پي به انرژي  اي بردند كه مي تواند در هاله بدن افراد تأثيرگذار بوده،  و موجب درمان شود.

 

انرژي درماني را بايد هنر و يا به زباني ديگر طب عصر جديد دانست. روشي كه با استفاده از هاله هاي انرژي فردي (چاكرا - آئورا) (Chakra-Aura) درد را آزاد ميكند . اين روش در حال حاضر به عنوان بهترين جايگزين درمان در مقايسه با روش هاي ديگر مثل طب دارويي و طب گياهي بوده و به سرعت در حال فراگيري است.روش جديد در انرژي درماني يا كيوس (Chios) از انرژي بيشتر ذخيره شده در ناخودآگاه استفاده مي كند تا بتواند با تكيه بر خصوصيات فرد انرژي درمانگر، قدرت بيشتري به او بدهد. انرژي درماني در حال كشف انرژي و استعدادي است كه از زمان تولد تا امروز در انسان وجود داشته و دارد.

ساختار ذهن به دو بخش تبديل مي شود: خودآگاه و ناخودآگاه. بخش خودآگاه همان قدرت استدلال و تصميم گيري است كه همه ما با آن و عملكرد آن آشنا هستيم. اين بخش با استفاده از پنج حس اصلي، به شما قدرت آگاهي فيزيكي از محيط اطراف را مي دهد. ولي بخش ناخودآگاهبيش از 90 درصد كار ذهني شما را عملكردهاي كار ذهني كنترل مي كند كه شما از آن بي اطلاع هستيد.

تجربيات و آموخته ها در شكل دهي ناخودآگاه نقش دارند. بدن شما از انرژي هايي استفاده مي كند كه ما از آن بي خبر هستيم. برخي از آنها را مي دانيم مثل توليد گرما يا الكتريسيته. توسط هريك از اعضاي بدن انرژي هايي توليد مي شود كه درصدي از آن با عملكرد فيزيكي شما ارتباط مستقيم دارد. هنگام بروز اختلال در كار يكي از اعضاي بدن بايد بدانيد كه شما انرژي و هاله انرژي بدن خود را مختل كرده ايد. هر يك از ميدان هاي انرژي با اعضاي بدن شما ارتباط دارد و فعاليت هاي بي مورد و اضافي اين انرژي ها را از بين مي برد.

در علم انرژي درماني هاله هاي انرژي يا همان «چاكراها» اهميت زيادي دارند، انرژي هاي منفي در برخي اعمال ما نهفته است كه بايد ابتدا روش از بين بردن آنها را پيدا كرد و سپس بر روي جمع آوري چاكرا، متمركز شد. انرژي درمانگر، بايد بتواند با استفاده از هاله انرژي خود، انرژي شما را متمركز كرده و به عضو دردمند هدايت كند. انرژي هدايت شده مي تواند به سرعت كاركرد عضو دردمند را به حال عادي دربياورد. در اواخر قرن بيستم و در علم مهندسي پزشكي، چنين نتيجه اي حاصل شد كه اگر عضو دردمند را در ميدان هاي مغناطيسي و  شدت و ضعف  خاصي قرار دهند، بهبودي چند برابر مي شود.

همين مسئله ثابت مي كند كه به لحاظ علمي، انرژي درماني فرايندي فعال و تاثيرگذار است ولي انرژي بدن به مراتب قوي تر و موثرتر از ميدان مغناطيسي است. روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 401 تاريخ : دوشنبه 29 آبان 1391 ساعت: 22:15

اصولا يكي از دغدغه هاي هر معلمي اين است كه چگونه تدريس كند كه هم دانش آموز خوب ياد بگيرد و هم خودش از كارش راضي باشد و جذابيت داشته باشد .سعي شده در اين مقاله با توكل بر خداوند به تعدادي از اين رو ش ها اشاره شود:
1- مشخص كردن هدف:
مسلم است ...

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 295 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 14:40

1- با خود مثبت حرف بزنيد .
صدايي در ذهن شما وجود دارد كه ...

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 306 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 14:42

انسان از لحظه اي كه پا به عرصه ي وجود مي گذارد نيازمند كمك و ياري ديگران است. در هر مقطع از زندگي بنا به مقتضيات آن دوران و به منظور كسب موفقيت هاي تحصيلي و اتخاذ تصميم براي انتخاب شغل و حرفه ي مناسب محتاج راهنمايي است. امروزه دامنه‌ي تحولات جامعه، پيچيدگي روزافزوني يافته و گسترش دانش و فن،تعدد مشاغل، رشد و جابجايي جمعيت،مستلزم اين است كه دانش آموزان عزيز، آگاهانه و با يك برنامه ريزي صحيح در انتخاب راه آينده خويش تلاش نمايند.

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 369 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 14:43

زندگى زناشویى، تشکلى است که بر پایه محبت، بنا نهاده شده و این امر، نقشى حیاتى را در آن بازى مى کند؛ عنصرى که خداوند متعال از آن به عنوان نشانه اى از خود نام برده است. اگر چه اندکى از این سرمایه را خداوند در ابتداى زندگى زناشویى به زن و مرد عطا فرموده، ولى باید آن را چون نهالى دانست که لازم است حفظ و بارور شود .

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 306 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 14:44

دوستی هایی که قبل از ازدواج دنبال می شود، قطعاً دوستی پایدار و بلند مدتی نخواهد بود اما وابستگی عاطفی ای که بعد از مدتی بین دو طرف شکل می گیرد، جدایی را سخت می کند.

معمولا افرادی که اقدام به برقراری چنین رابطه هایی می کنند، با این استدلال که «ما نمی خواهیم ازدواج کنیم» انتخاب ها و رفتارهایی را که باید از خود نشان دهند، بروز نمی دهند و بدون آشنایی کافی و درنظر نگرفتن معیارهای درست، اقدام به برقراری این رابطه می کنند و حاضر به پذیرش مسئولیت های یک رابطه نیستند. چنین دوستی هایی به دلیل ضربه هایی که طرفین رابطه متحمل می شوند، توصیه نمی شود.

بخشی از این ضربه ها مربوط به وابستگی های عاطفی می شود. به عبارت بهتر، شما تصور کنید دختر و پسری تصمیم می گیرند که رابطه ای با هم برقرار کنند، منتها چون قصد ازدواج ندارند، ملاک هایی را که برای ازدواج در ذهن خود ساخته اند نادیده می گیرند، با این توجیه که قرار نیست این رابطه به ازدواج منجر شود. بنابراین با کسانی دوست می شوند که کیفیت اخلاقی و رفتاری پایین تری دارند.

از طرفی این رابطه آغاز می شود و بعد از مدتی این دوستی دو حالت پیدا می کند؛ یا رابطه به خاطر مشکلاتی که به وجود می آید قطع می شود و در این میان، طرفین ضربه های روحی- عاطفی زیادی خواهند خورد و یا این رابطه مدتی ادامه پیدا می کند تا وابستگی عاطفی شدیدی به وجود می آید و تصمیم می گیرند ازدواج کنند؛ غافل از اینکه این آدم مناسب ازدواج نیست و معیارهای یک ازدواج موفق در این رابطه وجود ندارد.

نکته دیگر این است که وقتی این گونه روابط براساس حداقل شناخت آغاز می شود، طرفین به مسائلی مانند معیارهای اخلاقی مورد پذیرش شان توجه نمی کنند. برای مثال، دختر یک حدی از رابطه را می پسندد ولی پسر خواسته های بیشتری دارد و یا بالعکس. در این موارد مشاهده می شود طرفین از ترس از دست دادن دوستی و یا به خاطر تهدیدهایی که صورت می گیرد، تسلیم خواسته های طرف مقابل می شوند.

دوستی برای شناخت جنس مخالف

بعضی ها می گویند من دختر و یا پسری را برای دوستی می خواهم تا بتوانم دخترها و یا پسرها را بشناسم؛ در صورتی که این کاملا غلط است. برای شناختن روحیات دخترها و یا پسرها لازم نیست افراد چنین روابطی را تجربه کنند. جنس متفاوت چیز پیچیده ای نیست که لازم باشد یک نفر «دوست دختر» یا «دوست پسر» داشته باشد تا جنس متفاوت را بشناسد. روابط معمولی که درون برخی چهارچوب های اخلاقی و عرفی شکل می گیرد مثل روابط معمول دو همکلاسی یا دو همکار، برای شناختن جنس متفاوت کفایت می کند و لازم نیست برای شناخت پیدا کردن وارد روابطی بشوند که وابستگی های عاطفی حرف اول و آخر را می زند.

در کشورهای غربی که حتی از لحاظ فرهنگی تفاوت های زیادی با جامعه ما دارند و ارزش های متفاوتی برای آنها تعریف شده است، تحقیقات نشان م یدهد که افرادی که دوستی با آدم های بیشتری را تجربه کردند و به قول معروف دوست دختر و یا دوست پسرهای بیشتری داشته اند و قبل از ازدواج روابط متعددی با جنس مخالف داشته اند، بعد ازدواج رضایت کمتری از زندگی شان دارند و مشکلات بیشتری را تجربه خواهند کرد. این تجربه برخلاف تصور قالب جوانان ماست. در حال حاضر، دخترها و پسرها فکر می کنند هرچه روابط بیشتری را تجربه کنند، در انتخاب همسر موفق تر خواهند بود اما این یک ذهنیت نادرست است.

قطع رابطه

مرحله آخر، قطع این گونه روابط است. افراد باید بدانند که هرچه از عمر رابطه می گذرد، وابستگی بیشتری به وجود خواهد آمد و قطع رابطه همراه با رنج فراوان خواهد بود.

از نظر روانشناسی، از دست دادن یک رابطه که در آن عاطفه و احساس وجود دارد همچون مرگ یکی از نزدیکان، دردناک است و فرد دور های سوگوار رابطه از دست رفته اش خواهد بود. گریه ها، خواهش و التماس ها، قول و قرارها و امثالهم در این دوران نباید مورد اعتنا قرار بگیرند؛ چراکه فرد برای فرار از غم از دست دادن رابطه دست به هر کاری می زند تا شاید بتواند طرف مقابل را از جدایی منصرف کند.

طرفین رابطه اگر بتوانند با واقعیت رو به رو شوند و چند ماه ناراحتی شان را کنترل کنند، به زندگی عادی برخواهند گشت و حتی بعد از سپر یشدن مدتی متوجه فواید قطع رابطه گذشته شان خواهند شد، اما اگر مدام امیدوارانه به فکر از سرگیری رابطه باشند، نخواهند توانست به زندگی عادی و معمولشان بازگردند.

یک نکته مهم

نکته دیگر این است که اگر تصمیم به قطع رابطه گرفته شد، این جدایی باید به یکباره و برای همیشه صورت گیرد و نه به صورت تدریجی یا با کم کردن رابطه. تجربه نشان می دهد کم کردن تدریجی رابطه مؤثر نیست و همه چیز باید یک دفعه تمام شود. تنزل رابطه به یک دوستی معمولی هم به هیچ عنوان مؤثر نخواهد بود؛ چرا که این ها سابقه ای از یک رابطه عاطفی را با هم دارند که ممکن است طرفین را دچار مشکلات روحی کند.

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 409 تاريخ : دوشنبه 29 آبان 1391 ساعت: 20:30

هیچ کس دوست ندارد ازدواج کند و بعد از مدت کوناهی طلاق بگیرد اما واقعیت این است که برخی از ازدواج ها از همان ابتدای کار شکست خورده هستند یا در بهترین حالت شانس کمی برای موفقیت دارند. این نوع ازدواج ها مشخصه هایی دارند که به عنوان زنگ خطر باید به آنها توجه کنید.

5 ازدواجی که بدبختتان می کند!

1 – ازدواج کاملا احساسی

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 325 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 14:45

شیوه و روش تدریس کتاب برنامه ریزی تحصیلی و شغلی سال اول متوسطه

با عنایت به اهداف کلی درس برنامه ریزی تحصیلی و شغلی سال اول متوسطه...

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وحید tavasoli بازدید : 322 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1391 ساعت: 14:45